Algemene Voorwaarden

Contactgegevens

Wellvita
Btw-nr: DK32782787(Denemarken)
Energivej 4
6700 Esbjerg
Denemarken
Tel: 020-26 23 600
E-mail: klantenservice@wellvita.nl

Info over geneesmiddelen 

Wellvita heeft toestemming van het CIBG en KAG om bepaalde receptvrije geneesmiddelen te verkopen. Er gelden speciale regels voor de verkoop van receptvrije geneesmiddelen. Er is een leeftijdsgrens van 18 jaar voor de aankoop van zwakke pijnstillers die in winkels buiten apotheken worden verkocht. Voor OTC-geneesmiddelen die acetylsalicylzuur, ibuprofen en/of paracetamol bevatten, de zogenaamde zwakke pijnstillers, geldt een minimumleeftijd van 18 jaar. Wellvita kan te allen tijde de bestelling van een klant voor OTC-geneesmiddelen weigeren als de totale bestelling meer dan 1 verpakking per 24 uur van geneesmiddelen met het label HX in “Geneesmiddelenprijzen” (bijvoorbeeld preparaten die paracetamol en ibuprofen bevatten). Opmerking: Geneesmiddelen kunnen niet worden geretourneerd vanwege speciale kwaliteitseisen voor geneesmiddelen. 

Verantwoordelijkheid 

De producten van Wellvita voldoen aan de eisen van de Nederlandse autoriteiten. Wellvita aanvaardt productaansprakelijkheid jegens u in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. De aansprakelijkheid van Wellvita voor alle claims is beperkt tot een bedrag dat overeenkomt met de prijs van het product, dat u heeft gekocht.  

Bestellen en bezorgen 

Overeenkomsten met Wellvita ApS worden in het Nederlands aangegaan. Wellvita levert niet naar de Nederlandse Antillen. U moet minstens 18 jaar oud zijn om bij ons te kunnen winkelen. Alle prijzen zijn vermeld in euro en zijn inclusief BTW en andere belastingen. Alle prijzen kunnen regelmatig worden bijgewerkt. Aan alle zendingen worden € 4,90 verzendkosten toegevoegd.Wellvita maakt gebruik van Nederlandse distributeurs en u kunt uw producten binnen 3 tot 6 werkdagen verwachten. Als u uw bestelling niet binnen zeven werkdagen na uw bestelling heeft ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice op telefoonnummer 020 26 23 600 maandag t/m donderdag tussen 8 en 16 uur en vrijdag tussen 8 en 14.30 uur of per e-mail: klantenservice@wellvita.nl De openingstijden van onze klantenservice vindt u hier: Neem contact met ons op als u vragen heeft - Wellvita 

Abonnement beheren 

Wanneer u een product op abonnement koopt, zit u nergens aan vast: er is geen opzegtermijn en geen aankoopverplichting. 

Als onderdeel van onze abonnementsdienst nemen we tijdens uw abonnement telefonisch en/of per e-mail contact met u op om u te ondersteunen bij het gebruik van het product. Voor de meeste supplementen is regelmatige en langdurige inname essentieel om het beste resultaat te bereiken. De exacte duur kan per product verschillen. Onze ervaring leert dat klanten het meest tevreden zijn wanneer ze het product consistent en gedurende een langere periode gebruiken. Daarom bieden we tijdens de abonnementsperiode persoonlijke ondersteuning via telefoon en e-mail, zodat u het maximale uit uw product haalt. 

Introductie- en promotieaanbiedingen

Introductie- en promotieaanbiedingen zijn exclusief voor nieuwe klanten of voor terugkerende klanten die de afgelopen zes maanden geen abonnement hebben gehad. Deze aanbiedingen gelden alleen voor de eerste levering. Vanaf de tweede levering wordt de standaard abonnementsprijs in rekening gebracht. 

Betaling 

Wanneer u bij Wellvita bestelt, krijgt u bij het afronden van uw bestelling verschillende betaalmethoden aangeboden. Alleen de aangeboden betaalmethoden kunnen worden gebruikt. 

Betaling met bankpas/creditcard  

Wanneer u een artikel bij Wellvita bestelt, kunt u ervoor kiezen om een factuur of girokaart bij uw bestelling te ontvangen. U heeft vervolgens 14 dagen de tijd om te betalen vanaf de factuurdatum. Daarnaast kunt u uw factuur eenvoudig via onze website voldoen.   

Betaling met creditcard/debetkaart en andere online betalingsmethoden 

Bij het uitvoeren van een online bankpas/creditcardbetaling kan uw bank u vragen om uw identiteit te bevestigen met behulp van het 3D Secure-proces.   

Voor uw veiligheid worden alle betalingen beveiligd  

Wij garanderen, dat uw gegevens vertrouwelijk worden behandeld. Alle informatie wordt beveiligd verstuurd.   

Wij verrekenen het factuurbedrag op het moment van verzending van uw order  

Zodra de transactie is verwerkt, wordt het betreffende bedrag gereserveerd op uw rekening. En zult u een orderbevestiging ontvangen per e-mail. Het bedrag wordt van uw rekening gehaald, zodra we uw bestelling versturen.   

Herhaalgemak 

Wanneer u bij een online bestelling kiest voor betaling van een abonnement via een van de aangeboden online betaalmethoden, geeft u ons toestemming om toekomstige bedragen automatisch van de opgegeven rekening af te schrijven. Dit bedrag wordt afgeschreven op de dag dat uw bestelling wordt verzonden naar het door u opgegeven adres.   

Mijn betaling wordt niet geaccepteerd 

Wanneer de betaling niet geaccepteerd wordt, zal de bestelling geannuleerd worden. Neemt u contact op met uw bank of met uw (kaart)uitgever, mocht u daarover vragen hebben.Wanneer er een fout optreedt, of de betaling wordt afgebroken, zal de bestelling niet verwerkt worden. Twijfelt u of de bestelling verwerkt is, neem dan contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 020 26 23 600 maandag t/m donderdag tussen 8 en 16 uur en vrijdag tussen 8 en 14.30 uur of per e-mail: klantenservice@wellvita.nl   

Opzeggen van uw herhaalgemak 

Uw betalingsovereenkomst stopt automatisch zodra u uw herhaalgemak op het product/de producten opzegt. Dit betekent, dat u niets anders hoeft te doen dan uw levering te beëindigen - met deze actie vervalt de betalingsovereenkomst.   

Stoppen van de betalingsovereenkomst

U kunt uw abonnement hier opzeggen of contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer 020 26 23 600 

Wanbetaling 

Als u een betaling mist, sturen wij u een betalingsherinnering. Indien u ons een e-mailadres heeft verstrekt, ontvangt u de eerste herinnering per e-mail. Voor het incassobericht worden er aanmaningskosten van €10 in rekening gebracht in overeenstemming met de Nederlandse wetgeving. Indien we uw betaling niet op het vervaldatum van het incassobericht hebben geregistreerd, wordt de zaak overgedragen aan het incassobureau, wat extra aanmaningskosten voor u met zich meebrengt.  

Prijswijzigingen 

Wellvita heeft het recht om de prijzen van producten aan te passen als gevolg van inflatie of om stijgingen in externe kosten, zoals transport, grondstoffen en productiekosten (bijvoorbeeld lonen, verwarming, water en elektriciteit), te compenseren. 

Indien de prijs van het product of de producten waarop u geabonneerd bent stijgt, ontvangt u hierover een bericht per e-mail of brief. Als u de prijswijziging niet accepteert, kunt u uw abonnement opzeggen voordat de wijziging van kracht wordt. In de e-mail of brief staat vermeld vanaf wanneer de wijziging ingaat. 

Wellvita kan tevens de toepasselijke voorwaarden aanpassen indien er wijzigingen worden doorgevoerd in de voorwaarden van uw overeenkomst. In dat geval brengen wij u hiervan op de hoogte per e-mail of brief. Indien u de wijzigingen niet accepteert, kunt u uw abonnement opzeggen voordat deze ingaan. In de e-mail of brief staat aangegeven wanneer de wijziging van kracht wordt.  

Herroepingsrecht 

Bij het kopen/bestellen van voedingssupplementen via Wellvita's herhaalgemak, heeft u een herroepingsrecht van 14 dagen bij de eerste levering.  Bij herhaalgemak vallen daaropvolgende leveringen niet onder het herroepingsrecht. Als u uw abonnementsovereenkomst wilt uitstellen of stopzetten, dient u Wellvita hiervan op de hoogte stellen, zodat we weten dat we de verzending naar u moeten stoppen. U kunt uw herhaalgemak stopzetten door contact op te nemen met de klantenservice op telefoonnummer 020 26 23 600 of via www.wellvita.nl De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u uw product heeft ontvangen of het laatste product in fysiek bezit krijgt in het geval van een overeenkomst over meerdere producten, die in één bestelling worden besteld en die afzonderlijk worden geleverd. 

Specifiek voor receptvrije geneesmiddelen 

Volgens de wet mag je geen medicijnen verkopen die zijn teruggestuurd van een andere klant. Deze moeten worden weggegooid. Wij beschouwen OTC-geneesmiddelen daarom als 100% aangetast vanaf het moment dat je het artikel ontvangt en deze vallen daarom niet onder het herroepingsrecht.  

Uitoefening van het herroepingsrecht 

U dient ons binnen 14 dagen na ontvangst laten weten dat u uw aankoop wilt annuleren. De kennisgeving moet worden gedaan per e-mail naar: klantenservice@wellvita.nl, telefonisch op: 020 26 23 600 of door gebruik te maken van het standaard herroepingsformulier (hier afdrukken). In uw bericht dient u ons duidelijk te maken, dat u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht.    Bij het retourneren van een bestelling, geheel of gedeeltelijk, dient u relevante informatie mee te sturen. Dit kan de factuur of een kopie daarvan zijn, of ten minste twee van de volgende gegevens: webordernummer, factuurnummer, het bij de bestelling opgegeven adres, telefoonnummer of naam. 

Zorg ervoor dat de goederen goed en veilig verpakt zijn bij retourzending. U bent verantwoordelijk voor de artikelen totdat wij deze hebben ontvangen en goedgekeurd. Bewaar daarom altijd het verzendbewijs en een eventueel track & trace-nummer.  Als u ons heeft geïnformeerd over het annuleren van uw aankoop, heeft u 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen. 

Producten dienen geretourneerd te worden naar 

Wellvita 
Hullenbergweg 278-308 
1101 BV Amsterdam 

U dient de kosten voor de retourzending zelf te betalen en bent aansprakelijk voor eventuele schade tijdens het transport. 

Indien producten onvoldoende gefrankeerd worden geretourneerd, behoudt Wellvita zich het recht voor om de ontbrekende portokosten in rekening te brengen. 

Let op! Wij accepteren geen retourzendingen onder rembours en geen pakketten die moeten worden afgehaald bij een pakketwinkel.  

Staat van het artikel bij retournering 

Wij accepteren geen retourzendingen van producten die zijn gebruikt of waarvan de verzegeling is verbroken. Bij ontvangst van het geretourneerde product beoordelen wij of de waarde ervan is verminderd. Eventuele waardevermindering wordt verrekend met het terug te betalen bedrag. 

Houd er rekening mee dat in sommige gevallen een volledige waardevermindering (100%) van toepassing kan zijn, bijvoorbeeld wanneer het product beschadigd is terwijl het onder uw verantwoordelijkheid viel, of als het op een andere manier is behandeld dan noodzakelijk was om de aard, eigenschappen en werking ervan vast te stellen.  

Vergoeding van kosten 

Als u gebruikmaakt van uw herroepingsrecht en voldoet aan de voorwaarden met betrekking tot de staat van de geretourneerde goederen, betalen wij u het volledige bedrag terug, inclusief de leveringskosten die verband houden met het geretourneerde product. De terugbetaling vindt zonder onnodige vertraging plaats en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw retourzending of nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw annulering van de overeenkomst. 

Wij vergoeden het bedrag via dezelfde betaalmethode die u bij de aankoop heeft gebruikt, tenzij anders overeengekomen. 

Wij behouden ons het recht voor de terugbetaling in te houden totdat wij de goederen hebben ontvangen, tenzij u kunt aantonen dat de retourzending heeft plaatsgevonden.  

Klachtenbehandeling 

De defecten- en klachtenregels van de wet Koop op Afstand zijn van toepassing. U heeft 24 maanden het recht om een klacht in te dienen. Het klachtrecht houdt in dat indien het product defect is, u het kunt laten ruilen of uw geld terug kunt krijgen, afhankelijk van de specifieke situatie. Het klachtrecht wordt beperkt door de natuurlijke houdbaarheid van het product. U moet zo snel mogelijk een klacht indienen, nadat u een fout/defect heeft ontdekt. Neem contact op met de klantenservice via klantenservice@wellvita.nl of telefonisch op 020-26 23 600. U kunt ook dit klachtenformulier gebruiken (hier afdrukken).    

Als uw klacht gegrond is, vergoeden wij uiteraard de verzendkosten voor het retourneren van het artikel, op basis van de geldende tarieven. Indien de klacht ongegrond blijkt, dient u alle verzendkosten zelf te betalen. 

Zorg ervoor dat het artikel altijd goed verpakt wordt verzonden en bewaar het verzendbewijs. U bent verantwoordelijk voor het pakket totdat wij het hebben ontvangen. Bewaar daarom het verzendbewijs met informatie over de verzendkosten en een eventueel track & trace-nummer. 

Wij accepteren geen pakketten of brieven die onder rembours worden verzonden of die moeten worden afgehaald bij een pakketwinkel.  

Klachtopties 

Als wij het geschil niet kunnen oplossen en u een klacht wilt indienen, kunt u deze sturen naar: 

De Geschillencommissie Postbus 90600 2509 LP Den Haag www.degeschillencommissie.nl  

Klachtenregeling binnen de EU 

Als u een consument bent die in een ander EU-land woont, kunt u hier een klacht indienen bij het online geschillenbeslechting van de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/odr     

Gegevensverwerking 

Wanneer u een product op de website koopt, verzamelen we informatie over u. Dit betreft naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer, informatie over welke producten u koopt en eventueel heeft geretourneerd. De informatie wordt verzameld om de producten bij u te kunnen bezorgen. Zie het privacybeleid van Wellvita voor meer informatie (zie hier).    

Standaardformulier voor herroeping 

(Dit formulier dient alleen ingevuld en teruggestuurd te worden indien u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht). Aan: 

Wellvita Hullenbergweg 278-308  1101 BV Amsterdam E-mail: klantenservice@wellvita.nl   Ik deel u hierbij mede, dat ik het herroepingsrecht wil uitoefenen in verband met mijn koopovereenkomst van de volgende goederen/diensten: 

______________________________________________________________________________________  

Bestelt op: _______________________________      

Ontvangen op: _______________________________  

Naam consument: ______________________________________________________________________  

Klantnummer consument: ______________________________________________________________  

Adres consument:  ___________________________________________________________________  

Handtekening consument: _________________________________________       

Datum: _________________  (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend))