Bespaar 20% per keer
Profiteer van abonnementen op je favoriete producten en bespaar bij elke bestelling.
Ontvang ze gemakkelijk thuis, precies wanneer je ze nodig hebt.
Wellvita
Btw-nr: DK32782787(Denemarken)
Energivej 4
6700 Esbjerg
Denemarken
Tel: 020-26 23 600
E-mail: klantenservice@wellvita.nl
Overeenkomsten met Wellvita ApS worden in het Nederlands aangegaan.Wellvita levert niet naar De Nederlandse Antillen. Alle prijzen zijn vermeld in euro en zijn inclusief BTW en andere belastingen. Alle prijzen kunnen regelmatig worden bijgewerkt. Aan alle zendingen worden € 4,90 verzendkosten toegevoegd.Wellvita maakt gebruik van Nederlandse distributeurs en u kunt uw producten binnen 3 tot 6 werkdagen verwachten.
Als u uw bestelling niet binnen zeven werkdagen na uw bestelling heeft ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice op telefoonnummer 020 26 23 600 maandag t/m donderdag tussen 8 en 16 uur en vrijdag tussen 8 en 14.30 uur of per e-mail: klantenservice@wellvita.nl.
Bestellingen boven de € 90,- dienen telefonisch te worden besteld, aangezien deze door ons systeem kunnen worden afgewezen.
Het herhaalgemaak is een individueel aangepast herhaalgemak zonder bindingsperiode, opzegtermijn of aankoopverplichting.
Onze producten zijn verschillend samengesteld. Toch is het cruciaal dat het product regelmatig en over een langere periode ingenomen wordt, wanneer u de optimale baat wilt ervaren van het product, dat u heeft met herhaalgemak.
De periode, die u nodig heeft om deze optimale baat te kunnen ervaren, kan van product tot product verschillen. Onze ervaring leert ons, dat de grootste tevredenheid wordt bereikt als men erin slaagt het product regelmatig en over een langere periode inneemt.
Tijdens het abonnement zullen wij daarom - als onderdeel van onze service - telefonisch en/of per
e-mail contact met u opnemen om u te ondersteunen bij het gebruik van het product.
De producten van Wellvita voldoen aan de eisen van de Nederlandse autoriteiten. Wellvita aanvaardt productaansprakelijkheid jegens u in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.
De aansprakelijkheid van Wellvita voor alle claims is beperkt tot een bedrag dat overeenkomt met de prijs van het product, dat u heeft gekocht.
U moet 18 jaar zijn om bij ons te kunnen winkelen. Het kennismakingsaanbod geldt alleen voor nieuwe klanten. Volgende bestellingen worden tegen de normale prijs gefactureerd.
Bij het uitvoeren van een online bankpas/creditcardbetaling kan uw bank u vragen om uw identiteit te bevestigen met behulp van het 3D Secure-proces.
Wij garanderen, dat uw gegevens vertrouwelijk worden behandeld. Alle informatie wordt beveiligd verstuurd.
Zodra de transactie is verwerkt, wordt het betreffende bedrag gereserveerd op uw rekening. En zult u een orderbevestiging ontvangen per e-mail. Het bedrag wordt van uw rekening gehaald, zodra we uw bestelling versturen.
Wanneer de betaling niet geaccepteerd wordt, zal de bestelling geannuleerd worden. Neemt u contact op met uw bank of met uw (kaart)uitgever, mocht u daarover vragen hebben.Wanneer er een fout optreedt, of de betaling wordt afgebroken, zal de bestelling niet verwerkt worden. Twijfelt u of de bestelling verwerkt is, neem dan contact op met onze klantenservice.
Onze partner Klarna is een vertrouwde betalingsprovider, die flexibele winkel- en winkelervaringen biedt aan consumenten over de hele wereld. Welke opties ze bieden, staat op hun website vermeld. Volg gewoon de instructies, die u ontvangt bij het voltooien van uw aankoop.
Wanneer u kiest voor betaling met bankpas/creditcard of Klarna, in verband met uw online bestelling, geeft u gelijktijdig toestemming, dat wij toekomstige bedragen automatisch van de opgegeven rekening mogen afschrijven. We trekken het bedrag af op dezelfde dag, dat we de levering naar het door u opgegeven adres verzenden.Wij wijzen u erop, dat in het geval van betaling waarbij gebruik wordt gemaakt van een bankoverschrijving, er geen dekking is via de bezwaarregeling.
Uw betalingsovereenkomst stopt automatisch zodra u uw herhaalgemak op het product/de producten opzegt. Dit betekent, dat u niets anders hoeft te doen dan uw levering te beëindigen - met deze actie vervalt de betalingsovereenkomst.
Opzeggen van uw herhaalgemak.
Wanneer u telefonisch bij Wellvita bestelt, sturen we een factuur mee met uw levering og heeft u 21 dagen, vanaf de verzenddatum, om de betaling te verzorgen.
U kunt uw herhaalgemak(ken) beheren en uw factuur betalen via overschrijving of hier op de website.
De producten blijven eigendom van Wellvita, totdat deze volledig zijn betaald.
Bij ontbrekende betaling sturen wij u
Wanneer u een e-mailadres heeft opgegeven, worden de eerste twee, herinnering/aanmaning, per e-mail verzonden, de 3e en laatste, het incassobericht, wordt per brief verzonden. Voor het incassobericht worden er aanmaningskosten van € 10, – in rekening gebracht in overeenstemming met de Nederlandse wetgeving. Indien we uw betaling niet op het vervaldatum van het incassobericht hebben geregistreerd, wordt de zaak overgedragen aan het incassobureau, wat extra aanmaningskosten voor u met zich meebrengt.
Geen binding. U kunt uw abonnement stopzetten wanneer u maar wilt.
Het stopzetten kan worden gedaan via de onderstaande link of door contact op te nemen met Wellvita op telefoonnummer 020 26 23 600.
Klik hier om uw herhaalgemak te hervatten/uit te stellen/stop te zetten.
Wanneer u de 2e of latere leveringen terugstuurt van een product, dat via herhaalgemak is besteld, heeft Wellvita al kosten voor behandeling en verzending gehad, en ontvangt u daarom een factuur van € 9,80 voor administratie en verzending.
Bij het kopen/bestellen van voedingssupplementen via Wellvita's herhaalgemak, heeft u een herroepingsrecht van 14 dagen bij de eerste levering.
Bij herhaalgemak vallen daaropvolgende leveringen niet onder het herroepingsrecht. Als u uw abonnementsovereenkomst wilt uitstellen of stopzetten, dient u Wellvita hiervan op de hoogte stellen, zodat we weten dat we de verzending naar u moeten stoppen.
U kunt uw herhaalgemak stopzetten door contact op te nemen met de klantenservice op telefoonnummer 020 26 23 600 of via www.wellvita.nl.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u uw product heeft ontvangen of het laatste product in fysiek bezit krijgt in het geval van een overeenkomst over meerdere producten, die in één bestelling worden besteld en die afzonderlijk worden geleverd.
U dient ons binnen 14 dagen na ontvangst laten weten dat u uw aankoop wilt annuleren.
De kennisgeving moet worden gedaan per e-mail naar: klantenservice@wellvita.nl, telefonisch op: 020 26 23 600 of door gebruik te maken van het standaard herroepingsformulier (hier afdrukken).
In uw bericht dient u ons duidelijk te maken, dat u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht.
Wellvita
Hullenbergweg 278-308
1101 BV Amsterdam
U dient de factuur (of andere documentatie voor uw aankoop bij ons) mee te sturen, wanneer u het product terugstuurt. Zorg er bij het retourneren voor, dat de goederen goed zijn verpakt. U bent verantwoordelijk voor de goederen, totdat wij de geretourneerde producten hebben ontvangen en goedgekeurd. Bewaar daarom het verzendbewijs en eventueel het track en trace nummer.
U dient de kosten voor het terugsturen van het product zelf te betalen, indien u spijt van uw aankoop heeft. Let op! Wij aanvaarden geen pakketten die onder rembours worden verzonden of pakketten, die bij het afhaalpunt moeten worden afgehaald.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zullen we alle betalingen die we van u hebben ontvangen, inclusief onze bezorgkosten voor het verzenden van het pakket naar u, terugbetalen, zonder onnodige vertraging en in ieder geval binnen 14 dagen na de datum waarop we uw pakket hebben ontvangen. Terugbetalingen vinden plaats via bankoverschrijving. Let op! U kunt uw aankoopbedrag geheel of gedeeltelijk verliezen. Dit gebeurt als de waarde van het product is verminderd omdat: U de verzegeling heeft verbroken/het product in gebruik heeft genomen Het is beschadigd, terwijl u er de verantwoordelijkheid voor had U het product op een andere manier heeft behandeld dan nodig was om de aard van de goederen, hun eigenschappen en de manier waarop ze werken te kunnen bepalen U de beperkingen in het herroepingsrecht die voortvloeien uit verzegeling, producttype etc. niet heeft gevolgd.
De defecten- en klachtenregels van de wet Koop op Afstand zijn van toepassing. U heeft 24 maanden het recht om een klacht in te dienen. Het klachtrecht houdt in dat indien het product defect is, u het kunt laten ruilen of uw geld terug kunt krijgen, afhankelijk van de specifieke situatie. Het klachtrecht wordt beperkt door de natuurlijke houdbaarheid van het product. U moet zo snel mogelijk een klacht indienen, nadat u een fout/defect heeft ontdekt. Neem contact op met de klantenservice via klantenservice@wellvita.nl of telefonisch op 020-26 23 600. U kunt ook dit klachtenformulier gebruiken (hier afdrukken).
Wanneer de klacht gerechtvaardigd is, zullen we uiteraard uw verzendkosten terugbetalen om het product naar ons terug te sturen, volgens de huidige prijzen van PostNL. Als de klacht niet terecht is, komen alle verzendkosten voor uw rekening.
Vergeet niet, dat het artikel altijd in een passende verpakking moet worden verzonden en om een verzendbewijs voor de verzending te krijgen. U bent verantwoordelijk voor het pakket/de goederen totdat wij ze hebben ontvangen. Bewaar daarom het verzendbewijs inclusief informatie over de verzendkosten en eventueel het track en trace nummer. Wij ontvangen geen pakketten/brieven die onder rembours worden verzonden of pakketten, die bij het afhaalpunt moeten worden afgehaald.
Wellvita kan deze aankoopvoorwaarden eenzijdig wijzigen. Wijzigingen worden pas van kracht 14 dagen nadat u de gewijzigde algemene voorwaarden heeft ontvangen, hetzij d.m.v. een levering of per post of e-mail.
Indien het ons niet lukt om een oplossing te vinden, kunt u uw klacht richten aan:
De Geschillencommissie
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
www.degeschillencommissie.nl
Als u een consument bent die in een ander EU-land woont, kunt u hier een klacht indienen bij het online geschillenbeslechting van de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/odr
Wanneer u een product op de website koopt, verzamelen we informatie over u. Dit betreft naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer, informatie over welke producten u koopt en eventueel heeft geretourneerd. De informatie wordt verzameld om de producten bij u te kunnen bezorgen. Zie het privacybeleid van Wellvita voor meer informatie (zie hier).
(Dit formulier dient alleen ingevuld en teruggestuurd te worden indien u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht).
Aan:
Wellvita
Hullenbergweg 278-308
1101 BV Amsterdam
E-mail: klantenservice@wellvita.nl
Ik deel u hierbij mede, dat ik het herroepingsrecht wil uitoefenen in verband met mijn koopovereenkomst van de volgende goederen/diensten:
______________________________________________________________________________________
Bestelt op: _______________________________
Ontvangen op: _______________________________
Naam consument: ______________________________________________________________________
Klantnummer consument: ______________________________________________________________
Adres consument: ___________________________________________________________________
Handtekening consument: _________________________________________
Datum: _________________ (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend))
Naar boven
Profiteer van abonnementen op je favoriete producten en bespaar bij elke bestelling.
Ontvang ze gemakkelijk thuis, precies wanneer je ze nodig hebt.
Bij Wellvita zijn we trots op het goede effect van onze producten. Ze werken voor de meeste mensen - daarom geven we compensatie aan degenen die na 3 maanden gebruik niet het gewenste effect ervaren. Met onze tevredenheidsgarantie krijgt u de mogelijkheid om een nieuw voedingssupplement met €10 korting uit te proberen, zodat u een product kunt vinden dat bij u past. De garantie geldt voor al onze supplementen. Zowel producten die op korte alsook lange termijn werken.
We helpen je graag! Neem gerust contact met ons op via klantenservice@wellvita.nl of bel ons op 020-26 23 600.
Je kunt je abonnement op elk moment aanpassen of pauzeren.
In het oude Griekenland van Aristoteles was er geen specifiek begrip van de menopauze zoals we dat vandaag kennen. Toch merkte de beroemde filosoof op dat er "iets veranderde" bij vrouwen vanaf hun veertigste levensjaar. Of dit betekende dat vrouwen openlijk spraken over hun ervaringen met opvliegers en dergelijke in de straten van Athene, blijft een mysterie, aangezien er weinig historische gegevens zijn die teruggaan tot die tijd.
Als we verder teruggaan in de geschiedenis, naar de Middeleeuwen, worden de omstandigheden nog moeilijker te achterhalen. Ziekte, armoede en oorlog maakten het leven buitengewoon onvoorspelbaar. Veel vrouwen leefden niet lang genoeg om de symptomen van de menopauze te ervaren. Degenen die dat wel deden, zochten discreet hulp bij lokale "wijze vrouwen" die bekend stonden om hun uitgebreide kennis van kruiden en medicinale planten. Deze wijze vrouwen liepen echter ook het risico van vervolging tijdens periodes van heksenvervolging, wat hen dwong om hun kennis discreet te delen.
Kortom, er waren aanzienlijke redenen voor vrouwen om hun ervaringen met de menopauze stil te houden in die tijden van geschiedenis.
Rode klaver helpt bij de bekende overgangsverschijnselen, zoals opvliegers, prikkelbare gevoelens en als u zich rusteloos voelt*. Salie helpt bij nachtelijk transpireren*.
*Gezondheidsclaims in afwachting van Europese toelating
In de 19e eeuw onderging de samenleving aanzienlijke veranderingen, en de rol van vrouwen werd belangrijker, met name in de hogere sociale klassen. Ze werden verwacht om thuis een vredige omgeving voor hun gezin te creëren, een toevluchtsoord tegen de snel veranderende moderne wereld. Deze idealisering vroeg van hen om zachtmoedig, passief en opofferend te zijn, vaak omschreven als "de engel des huizes." Het naleven van zo'n ideaal was echter moeilijk, vooral tijdens de menopauze, toen veel vrouwen -toen en nu- te maken kregen met onaangename symptomen zoals overmatig zweten, vermoeidheid en prikkelbaarheid. Op dat moment was er geen beroep doen op een wijze vrouw in het bos voor hulp bij deze opvliegers.
Aan de andere kant begonnen mannelijke artsen de symptomen te herkennen die vrouwen op latere leeftijd ondervonden, en in 1821 introduceerde arts Charles Negrier de term 'menopauze' om dit fenomeen te beschrijven. Nu konden welgestelde vrouwen naar de dokter gaan voor hun klachten over zweten en opvliegers. Maar wat voor behandelingen waren er in die tijd beschikbaar, en hielpen ze eigenlijk?
In de 19e-eeuwse maatschappij was het vermogen van een vrouw om kinderen te baren nauw verbonden met haar vrouwelijkheid. Daarom werd de menopauze vaak niet gunstig ontvangen. Het werd gezien als iets onnatuurlijks en zelfs als een gevaarlijke aandoening die de vrouwelijke identiteit aanviel. Want waarom stopte de maandelijkse menstruatie? En hoe beïnvloedde dit de al als "gevoelig" beschouwde geest van vrouwen? Deze opvatting leidde ertoe dat veel vrouwen de diagnose "hysterie" kregen als ze klaagden over overmatig zweten en een gebrek aan energie. Het woord "hysterie" is afgeleid van het Griekse woord 'hystera', wat "baarmoeder" betekent. Het werd gebruikt om een scala aan gedragingen te verklaren, van rusteloosheid tot overenthousiasme, gedrag dat afweek van het toenmalige ideaal van vrouwelijk gedrag. Gelukkig is deze diagnose vandaag de dag vergeten en wordt de menopauze beschouwd als een natuurlijk en onvermijdelijk onderdeel van het leven van een vrouw.
In de jaren zestig werd gedacht dat hormoontherapie het antwoord was op de uitdagingen van de menopauze, met als doel vrouwen die hierdoor werden beïnvloed, weer in overeenstemming te brengen met wat als "vrouwelijk" werd beschouwd. Hedendaags wordt de menopauze niet meer vanuit dat perspectief benaderd, en de meeste mensen geven de voorkeur aan natuurlijke oplossingen voor deze natuurlijke levensfase. Om die reden zijn plantaardige supplementen nu erg populair geworden. Bijvoorbeeld, rode klaver kan helpen bij het verminderen van opvliegers, terwijl salie bijdraagt aan een normale zweetfunctie en het welzijn tijdens de menopauze bevordert*. Het zijn natuurlijke antitranspiratiemiddelen die op een harmonieuze manier samenwerken met het lichaam.
Let op: Voedingssupplementen kunnen effectief zijn, maar het is altijd belangrijk om medisch advies in te winnen en de juiste dosering en gebruiksinstructies te volgen bij het overwegen van dergelijke producten.
*Gezondheidsclaims in afwachting van Europese toelating
Zweten vormde in het verleden voornamelijk een uitdaging voor vrouwen, vooral omdat de toen geldende normen heel anders bepaalden wat als acceptabele kleding werd beschouwd dan in de moderne tijd. Terwijl tegenwoordig loszittende kleding met ruimte om te ademen de norm is, werden vrouwen vroeger gedwongen zich in korsetten en rokken te wringen die tot aan hun enkels reikten. Veel van hen vroegen zich daarom waarschijnlijk af: "Waarom zweet ik zo?" En dat was een volkomen geldige vraag. In de 19e eeuw had de wetenschap geen bevredigend antwoord op waarom vrouwen opvliegers kregen. In feite geloofden veel artsen toen dat de menopauze een onnatuurlijke aandoening was die uitgebreide behandeling vereiste. Daarom werd zweten beschouwd als iets dat het beste verborgen kon blijven.
Tegenwoordig wordt de menopauze steeds meer gezien als een natuurlijk levensstadium dat gevierd moet worden. Desondanks blijft zweten nog steeds een taboe en praten maar weinig vrouwen openlijk over de incidentele opvliegers die ze ervaren. Dit is jammer, want de wetenschap heeft sinds de introductie van de term "menopauze" door Charles Negrier aanzienlijke vooruitgang geboekt. We begrijpen nu bijvoorbeeld waarom zweten optreedt. Het is het gevolg van een afname van de productie van oestrogeen, het vrouwelijke geslachtshormoon, tijdens de menopauze, wat het lichaam gevoeliger maakt voor temperatuurschommelingen. Hierdoor treden vaak nachtelijke opvliegers op, maar ook opvliegers overdag. Sommige van deze opvliegers duren lang, terwijl andere intens zijn maar snel voorbijgaan.
Menopauze komt van de Griekse woorden "pausis" (pauze) en "mēn" (maand).
Het verwijst naar het stoppen van de maandelijkse bloeding.